11 آبان 1395 - 12:15 شناسه خبر: 4608 نسخه چاپی

رضا باکری، دبیر انجمن فروارده های لبنی:

افزایش قیمت سبد لبنیات صفر بوده است

افزایش قیمت سبد لبنیات صفر بوده است رضا باکری، دبیر انجمن فروارده های لبنی:
دبیر انجمن فرآورده های لبنی با بیان اینکه دولت هنوز معوقات کارخانجات لبنی بابت شیر مدارس را از سال گذشته نپرداخته و در صورت عقد قرارداد با ما در عرض ی ...

دبیر انجمن فرآورده های لبنی با بیان اینکه دولت هنوز معوقات کارخانجات لبنی بابت شیر مدارس را از سال گذشته نپرداخته و در صورت عقد قرارداد با ما در عرض یک روز شیر را در تمام مدارس توزیع می‌کنیم، گفت: گزارش‌های بانک مرکزی تأیید می‌کند که افزایش قیمت سبد لبنیات صفر بوده است.

رضا باکری در مورد افزایش قیمت برخی محصولات لبنی در بازار با رد این موضوع به فارس گفت: طی بررسی‌هایی که از کارخانه‌های مختلف صنایع لبنی داشته‌ایم، هیچ یک افزایش قیمت را تأیید نکردند و واحدهای بزرگ لبنی که 70 درصد بازار را در اختیار دارند، تغییر قیمت نداشته‌اند.

وی با اشاره به گزارش بانک مرکزی در مورد تغییر قیمت محصولات لبنی نیز گفت: گزارش‌های بانک مرکزی تأیید می‌کند که افزایش قیمت سبد لبنیات صفر بوده است.

دبیر  انجمن صنایع لبنی در پاسخ به اینکه با گذشت 40 روز از آغاز مدارس همچنان خبری از توزیع شیر در مدارس نیست، گفت: دولت همچنان بدهی خود به کارخانه‌های لبنی بابت توزیع شیر مدارس از سال گذشته را نپرداخته است و امسال هم مصوبه‌ای برای توزیع شیر در دولت بوده، اما همچنان در اجرا خبری  نیست.

باکری از اظهار تمایل این انجمن برای عقد قرارداد با دولت در راستای توزیع شیر بین مدارس خبر داد و گفت: همان طور که در سبد کالایی به سرعت 6 هزار تن پنیر را تحویل دادیم، می‌توانیم ظرف 24 ساعت شیر را در تمام مدارس کشور توزیع کنیم، به شرط آنکه دولت به وعده‌هایش عمل کند.

وی همچنین از پیگیری مصوبه هیأت وزیران در مورد تشکیل زنجیره شیر خبر داد و گفت: این مصوبه در تیر ماه ابلاغ شد، تا ظرف 6 ماه سامانه الکترونیکی یکپارچه‌ای برای فعالان زنجیره شیر تشکیل شود.

به گفته باکری،‌ طرح این موضوع در دست تهیه است، تا حدی که نرم‌افزار الکترونیکی آن نیز تهیه شده و اکنون در مرحله آزمون نهایی قرار دارد.

باکری در پاسخ به اینکه آخرین وضعیت صادرات کارخانجاتی که مجوز صادرات لبنیات به روسیه را گرفته‌اند، نیز به کجا رسید، گفت: هنوز نتوانسته‌ایم در ابعاد تجاری بزرگ وارد بازار روسیه شویم و ارسال محصولات در حد کامیون و نمونه است، تا روس‌ها تست و آزمون خود را انجام دهند.